La diagnosi dels resultats del nostre sistema educatiu no és bona. Ja l’informe de
En reincorporar-me a la tasca docent, després de quatre anys d’excedència, m’he trobat amb un panorama empitjorat. He trobat uns adolescents més immadurs, més infantils i irresponsables. Amb uns companys de tasca docent cada cop més insegurs de quina és la seva autoritat i de quines són les seves possibilitats d’impartir una mínima disciplina.
Per altra banda la complexitat dels problemes socials i la manca de la cultura de l’esforç fan que la tasca docent cada vegada sigui més feixuga i més poc reconeguda.
La pugna entre el departament i els sindicats redueix, però, de forma esquemàtica el problema.
El problema no són uns quants grans principis en els quals la immensa majoria estaríem d’acord: autonomia dels centres, sistemes objectius de suport i avaluació del professorat, major grau de capacitat operativa dels equips de direcció,...
El problema real és com fem possible que els nens i adolescents puguin rebre una formació sòlida en un ambient de concentració, treball i superació personal.
Només replantejant tota la problemàtica i cercant els consens de totes les parts implicades podrà sortir una bona Llei Catalana d’Educació. Estan uns i altres per aquesta labor?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada